Halaman

Ahad, Januari 17, 2010

Ahad yang sejuk

giler kentang bangun petang.. semalam bleh terbabas main game sampai ke pagi. ADOYAI! lari jugek waktu tidur aku. bab makanan? hanya sebungkus biskut dan segelas air teh menjadi teman setia hingga ke dinihari. ada la juga syaitan2 ajak aku pegi lepak mcD lah, ayam penyet lah, bunda kafe lah. nasib aku xlayan. sampai ajak lepak pi cais* pun aku xnak layan jugek. hahaha..

ok2 baktobasik. kalau nak menghitung kalori yang aku amik semalam aku pun xsure kalau teh gula kurang manis brapa kalori. tapi kalau ikut anggaran around 60-70kcal kot. boleh main agak2 camtu? (boleh la labu). then biskut 110kcal. dah 180kcal. nak bakar sebanyak tu mau lari kat treadmill selama 15minit dengan kelajuan berskala 3.5 baru dpt hilang +-180. ADOYAI!

bangun petang terus amik jm5. lepas ni sesi berjogging pula pada waktu petang (harap2 la tak hujan.. samarahan asyik hujan je 2-3minggu ni). kita nantikan apa pula menu aku pada malam ini.. ADOYAI!

__________________________________________________________________

sesi jogging (banyak berjalan lagi sebenarnya) selama 40minit telah berjalan dengan sempurna tanpa sebarang kecederaan dan juga kejadian yang tidak diingini. balik2 rumah ada pulak member offer donut big apple.. adoyai nafsu makan membuak.. lalu kuambil juga sikit (1/4 mungkin). so kalau nak kira kalori, sebiji donat big apple dalam lebey kurang 280kcal. jadi aku amik 70kcal saja. tak cukup dgn tu, nafsu dh membuak-buak, ku ambil pula sebungkus mee megi berserta sebiji telur lalu ku masak dan makan. jahanam 370kcal lagi masuk dlm perut..

malam ni member aku nk masak bolognaise pulak.. arghh mati la aku.. (dalam duk menulis ni pekena pula kopi 3in1... lagi 90kcal masuk..ADOYAI!)
___________________________________________________________________

another spaghetti for tonight.. tapi sikit je. dlm 1/2mangkuk. tu pun dh mncarut-carut dlm hati (kenapa la aku xtahan sgt godaan mkn..). dan penutup untuk hari ini ialah jdm5 walaupun sebelum tu aku pi tgk bola kat warung.. terbang lagi teh tarik (1 gelas pulak tu). oleh itu jumlah kalori yg aku ambil untuk hari ini ialah..

180 + 70 + 370 + 90 + 380(spagheti) + 83(teh tarik) = 1173kcal

argh.. lebihan 373kcal** dari yang sepatutnya.. Ya Allah tabahkan hati hambamu ini untuk mengharungi perjalanan hidup yang terikat ini.. Amin..

*cais - center of academic & information studies
**bersamaan dengan 45minit larian di treadmill dengan kelajuan 3.0
baru aku perasan tadi jam g-shock aku yg dh berusia 5tahun telah mematikan dirinya sendiri pada jam 1039h

0 pemisangan(s):

Related Posts with Thumbnails