Halaman

Isnin, Januari 18, 2010

Perginya suatu masa

Sayang betul aku dengan jam aku ni. Casio G-Shock g700d telah pergi ke rahmatullah (ayat xleh blah). sebab kematian tak dapat dipastikan. tau2 je bangun pagi dah tak bergerak lagi jarum dengan lcdnya sekali. cuba mendapatkan bantuan daripada pusat pakar jam di BDC dengan menukar bateri baru tapi tak berjaya.
Isk sayang betul aku dengan jam ni. dah 5 tahun jadi teman setia aku. yang penting aku beli dengan duit sendiri masa aku study kat MMU melaka dulu (keja banquet kat hotel equatorial). Jam ni seingat aku, release sama dengan movie Initial D sbb aku minat sangat dengan citer bab drift-drift ni. sebab tu aku beli.

By the way, hari ni masuk seminggu aku memulakan diet serius aku. dari 35.35bmi (aku xpasti either aku timbang bersama pakaian or tak) hanya tinggal 34.40bmi.. macam frust pun ada. turun sikit sangat2. itu pun dengan bantuan jm5. kalau takde jm5, aku rasa sure tak turun. rasa nak mengamuk bila tengok penimbang. macam takde perubahan ketara. rasa nak makan sepuas-puasnya (nak balas dendam la konon).

Tadi masa habis kelas network perf. aku terus pegi water tower cafe konon2 nak pegi makan. sekali orang ramai bagai nak rak. nak duduk pun takde kerusi meja. jadi aku buat keputusan untuk minum jm5 saja walaupun niat asal aku memang nak makan tengahari. Syukurlah Allah masih anugerahkan aku akal yang waras dan azam yang kuat untuk teruskan apa yang aku dah buat.. Alhamdulillah..

Untuk pagi ni aku cuma ambik sebungkus biskut IKO dengan teh kurang gula saja. menurut Atkins kalau ikut cara diet yang dianjurkan, gula memang langsung takleh sentuh.. mcmana la. aku ni addict kopi. hari2 aku mesti minum kopi. tapi sejak aku terbaca tentang fakta dari web Atkins, aku dah kurangkan pengambilan kopi bermula semalam. sebab kandungan lemak dan gula dalam kopi 3in1 tinggi. apa boleh buat.. terpaksa la aku korbankan dua-duanya nikmat hidup yang aku paling suka.. Makan dan minum kopi..

____________________________________________

baru pulang dari gym KBR. Nasib baik takde orang. takde la segan sangat aku nak buat apa saja. sesi kali ni cuma 30minit saja sebab aku pegi petang sangat. 615 baru pegi. jam 710 da balik. sbb azan awal. biasa la Kuching memang awal..
sebelum pgi gym aku masak sup bebola ikan (standard orang bujang je..). letak sup, letak fishbal 10 biji (aku mkn separuh je) pastu letak sayur. tada. sewaktu meratah sup tersebut lagi 1 cawan kopi 3in1 aku bedal.. memang tak tahan nafsu betul aku dengan godaaan kopi ni..

0 pemisangan(s):

Related Posts with Thumbnails